Jak zhubnout navždy, nejen do plavek

Jaro se brzy přehoupnedo léta a my už teď odkládáme vrstvy oblečení. Někdo se ve svém těle cítí na jedničku, další ale spokojený není, a říká si, jak to na nadcházející sezónu zase propásl. Podle nás není tolik důležité být hubený, jako být zdravý. Jak to ale dokázat a zeštíhlit ideálně trvale, nejen na tuhle sezónu? Náš článek dává podněty pro zhubnutí, a hlavně pro nastolení zdravějšího života, ve kterém se přebytečná kila po čase ztratí.adobestock_293677437b

 

Štíhlá postava jako bonus

Tělesná váha je citlivé téma. Ačkoliv toho o zdravém žití víme všichni spoustu, mít správné proporce se každému nedaří. Lidské bytí je propojený systém. Chce to mít nejen srovnané věci tělesné, ale i ty duševní. Budeme-li dlouhodobě v pohodě a přemýšlet nad tím, co je pro nás dobré, máme pevné základy pro to, být zdraví a štíhlí. Nehubněme nárazově, ale udržujme se po celý rok fit a s klidnou myslí.  

 

7 doporučení pro štíhlost a pevné zdraví

Není to žádná věda, ale přitom to zůstává tak složité! Níže doporučujeme pár záležitostí, které jsou pode nás klíčové.  

 

1) Jídlo

Kvalitní a vyvážená strava je základ. Jasně, je to teď módní, ale pravdivé to bude vždycky – není nad skutečné potraviny! Myslíme tím ty průmyslově nezpracované, jednoduché, a přitom plné toho nejdůležitějšího. Dávejme přednost potravinám lokálním a sezónním, a přemýšlejme nad tím, co jíme, jak to vzniklo a odkud pochází. Jídlo si připravujme s láskou. Jakmile změníme přístup k jídlu, nemusíme sčítat kalorie, a i tak získáme krásnou postavu i klid mysli. Jíme, abychom žili, ne naopak. Na našem GOODIE webu v části recepty jsou zajímavé, zdravé a jednoduché recepty, které inspirují. 

 

2) Pitný režim

Pití by mohlo by patřit výše k jídlu, ale zaslouží si samostatnou kategorii. Pitný režim je nesmírně důležitý. Lidské tělo je složeno až ze 60 % z vody a vodní bilance, která je neustále v pohybu, by měla být asi 2,5 litru v jejím příjmu a výdeji. Je nesmysl pít jakékoliv přespříliš zpracovávané tekutiny. Pro štěstí našeho těla stačí voda, bylinné  čaje nebo nápoje ze zdraví prospěšných surovin (my pro hubnutí doporučujeme naši macu, Green Power supermix nebo Berry Power Supermix). A přírodní energy boosty? Víme, že se standardně k nápojům neřadí, ale pro hubnutí a zdravý životní styl doporučujeme třeba kávu nebo čaj. Jsou to skvělé spalovače 

 

3) Spánek

Prospíme zhruba třetinu svého života. Když si to uvědomíme, spánek zaslouží opravdovou pozornost. Délka spánku u člověka je samozřejmě individuální, ale většina nás dospělých nutně potřebuje 7-8 hodin. Jenom tak se zregeneruje naše tělo i duše. Kvalita spánku se dá různě podpořit, mimo jiné i naším konopným olejem. Řada hormonů se uvolňuje na základě cirkadiánních rytmů, tedy každý den a noc ve stejnou dobu. Po usínání se střídá NREM fáze spánku, kdy regenerujeme, s REM fází, kdy sníme. Pro kvalitu spánku je důležitý pravidelný režim – chodit spát ve stejný čas, snažit se před spaním vyhýbat modrému světlu a nekoukat do obrazovek, a třeba i zkoušet meditační techniky před a po spánku.  

 

4) Pohyb

Ve zdravém těle bývá doopravdy zdravý duch. Tělo je ovšem zdravé tehdy, když je dynamické. Není potřeba nic přehánět, pouze si umět dopřát to, co potřebujeme. Je důležité se hýbat optimálně a nejsme-li sportovci, nemít na sebe velké nároky a nenastavovat si vysoké cíle, které akorát odrazují a demotivují. Hodně chodit je základ. A pokud vystřídáme chůzi s občasným pohybem v přírodě, jízdou na kole, během nebo cvičením jógy, pilates, posilovnou či čímkoliv jiným, naše tělo zaplesá i zhubne. Už brzy přineseme skvělá cvičební videa, která budou bavit! 

 

5) Půsty

Pravidelně se postili i naši předci. Půsty působí očistně nejen pro tělo, ale i mysl a duši. Z pohledu biorytmů je nejvhodnější doba ve fázi ubývajícího měsíce, vždy v období dvou týdnů od úplňku do novoluní, a teď na jaře víc než v jinou část roku. Pro půst je ale ideální období vždy, kdy se pro něj rozhodneme. Jeho podstatou může být pití čisté vody, ale i různých čajů či jiných extraktů. Poslouchejme své tělo a zkoušejme, co nám kdy sedne. 

 

6) Doplňky stravy

Nejde o základ, ale o skvělé podpůrné pilíře. Můžeme pít a jíst sebezdravější mixy, ale když budeme pravidelně jíst v McDonald´s, pevné zdraví a štíhlou postavu nezískáme. Paradoxem ovšem je, že den započatý sklenkou Green Mixu bude v jeho průběhu jen málokdy vyrušován chutí na sladké či smažené. Obsahuje totiž chlorellu, která podporuje hubnutí, spirulinu, obsahující vysoké množství bílkovin udržujících svalovou hmotu a mladou pšenici a ječmenem, nositele širokého spektra vitamínů a živin. Zdraví tkví v souvislostech a rovnováze. Když dáme tělu a mysli zelenou, málokdy šlápneme vedle. 

 

7) Sebeláska 

Nad ni není. Jenom SEBEvědomí a jistota v tom, že si zasloužíme to nejlepší, nám může zajistit zdraví na těle i na duši.  Cílem není žít život asketický, ale spokojený. Spokojenosti i štíhlosti dosáhneme, když budeme v rovnováze a dovedeme si dopřát i odpustit. V jídle i v jiných sférách života. Hýbejme se, stravujme se zeleněji, ale jednou za čas si dovolme i popustit otěže. Mějme se zkrátka rádi a buďme na sebe hodní. 

 

Chcete se vydat na zdravější cestu a zhubnout? Nejste na to sami! Mrkněte na naše sociální sítě a ZHUBNĚTE JEDNOU PROVŽDY S GOODIE.