PODZIMNÍ IMUNITA BEZ CHEMIE: 5 TIPŮ JAK SI UDRŽET ZDRAVÍ

V pondělí 23. září v 9:50 nastala podzimní rovnodennost a s ní přicházejí i velké změny nejen v počasí, ale i v tom, jak se cítíme. Dle tradiční čínské medicíny se nacházíme v období kovu spravující energii plic a tlustého střeva, které ovlivňuje naše celkové zdraví, ale i naši psychiku. Je proto velmi důležité se o sebe v tomto přechodném období starat a připravit tělo na boj se všemi viry a bakteriemi, které dostaly zelenou!

 

Farmaceutické společnosti se tohoto období plného nachlazení a chřipek nemohly dočkat a reklamy jsou plné syntetických chemikálií, které slibují uzdravení. Bohužel se jedná pouze o iluzi a skutečné zdraví, obranyschopnost organismu a imunitu si musí každý budovat sám celoročně. Ať už v případě prevence či akutních problémů, máme pro vás 5 TIPŮ, jak si udržet zdraví přírodní cestou:

 

  1. Zvyšte dávky vitamínu C

Viry a bakterie jsou všude kolem nás a vyhýbat se kontaktu s lidmi a s prostředím je prakticky nemožné. V první řadě bychom si měli uvědomit, že můžeme zlepšit naši obranyschopnost a odolnost organismu vůči vnějšímu prostředí a oxidačnímu stresu. Zde hraje hlavní roli vitamín C neboli kyselina l-askorbová, který využívají farmaceutické společnosti jako reklamní prostředek za účelem co nejvyšších zisků. Tento účel je bohužel jediný, protože syntetický vitamín C v podobě tabletek je pro tělo téměř nevstřebatelný.

POZOR! Většina vitamínů C, které se pohybují ve farmaceutickém průmyslu jsou syntetického původu, tedy uměle vyrobeny chemickou reakcí. Studie ukazují, že syntetický vitamin C je pro tělo mnohem méně využitelný a navíc pro jeho dokonalou využitelnost jsou potřeba i jiné látky, které se spolu s ním vyskytují v kombinaci v přirozené podobě. Zde je čistá příroda jako vyždy dokonalá. Je to něco jako vytrhnout konec celovečerního filmu a tvrdit, že film je stejně i tak dobrý.

 My pro vás máme řešení přírodní cestou! Berry Power Supermix je prášek šetrně vyrobený a zpracovaný 100% z ovoce v BIO kvalitě. Camu camu, acerola jsou přeborníci v obsahu organického vitamínu C a v propojení s šípky a aronií tvoří vitamínovou bombu, která pomáhá zásobit každou buňku v těle vitamínem C.

 

Doporučená denní dávka vitamínu C je 80 mg. V jedné dávce Berry Power Supermixu (2 g/ 1 čajová lžička) je až 3násobné množství DDD vitamínu C.

Doporučenou denní dávku je třeba vnímat, jako minimum, které bychom měli denně do svého těla přijmout. Dávkování pŕi zvýšené tělesné zátěži je úváděno až 400 mg za den. Některé studie dokonce tvrdí, že až  2000 mg za den je dávka, kdy tělo začne být dokonale nasyceno vitamínem C a plně ho využívat pro svou obranu.

 

  1. Změna jídelníčku

V neposlední řadě je potřeba se zamyslet nad zdrojem energie přijímané ze stravy. V létě je přirozené dávat přednost čerstvému ovoci a tepelná úprava jídla je spíše výjimkou. S příchodem chladného počasí přicházejí na řadu obilné kaše se semínky a ořechy k snídani, které chutnají báječně se lžičkou bambuckého másla a s našimi ořechovými krémy. Do jídelníčku se hodí zařadit jídla s delší tepelnou přípravou jako jsou zeleninové či masové vývary, omáčky a obiloviny. Nezapomeňte na sezonní ovoce a zeleninu ideálně z farmářských trhů.

 

  1. Péče o pokožku

Nejen naše zdraví a psychika je náchylná ke změnám počasí, ale také naše pokožka vyžaduje speciální péči. Na podzim je dobré pokožku dostatečně chránit teplým, kvalitním oblečením a vyživovat ji kvalitními přípravky bez použití chemikálií. Bambucké máslo dokáže okamžitě ošetřit popraskané rty, ulevit podrážděné pokožce kolem nosu při rýmě, dodává výživu pokožce a navíc má využití i v kuchyni.

 

  1. Optimální pohyb

Chladné dny vybízí k zachumlání se pod peřinu před televizí. Pokud neplánujete celou zimu prolenošit, zůstaňte aktivní ať již máte svou oblíbenou aktivitu či plánujete začít. Doporučujeme zajít si na lekci jógy, zacvičit si doma dle oblíbeného videa na Youtube či se jít proběhnout nebo projít do přírody. Výsledkem bude pevné zdraví, silná imunita a celoroční forma jako bonus ;)

 

  1. Cirkadianní rytmus

Dříve lidé byli závislí na střídání tmy a světla a také neexistovaly problémy se spánkem. Spánek je jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňující naše zdraví a měli bychom pečovat o jeho kvalitu dodržováním cirkadianního rytmu. Dny se pomalu zkracují a vše se v přírodě připravuje na výživný zimní spánek. I my bychom měli respektovat biologické hodiny a chodit dřív spát.

 

Cirkadiánní rytmus je určován biologickými hodinami. Trvá přibližně 24 hodin a pomáhá signalizovat spánek a bdění. Na tento cyklus je napojena činnost orgánů i produkce hormonů. Od podzimu se proto mění spánkové potřeby, kterým je potřeba naslouchat a upravit režim.