Přírodní cesta ke zmírnění PMS: Co skutečně funguje?

Divně po těle i po duši – velmi zjednodušené, ale pravdivé. Premenstruačním syndromem každý měsíc v nejrůznějších podobách trpí údajně okolo 80 % žen. Pojďme se společně na tuto problematiku podívat a pak jí i zamávat!

GOODIE - blog - Jak přírodní cestou zmírnit PMS

 

V tomto článku se dozvíte:

  • Co to premenstruační syndrom vůbec je
  • Jaké má PMS příznaky
  • Co na PMS skutečně zabírá 

 

PMS – co to je a co ho způsobuje? 

Premenstruační syndrom je řada fyzických a duševních příznaků, které my ženy pociťujeme během menstruačního cyklu. Obvykle tento ,,syndrom” přichází po ovulaci a končí s příchodem menstruace. Poměrně zarážející je informace, že přesná příčina PMS není jasná. Víme, že během týdne před menstruací klesají hladiny estrogenu a progesteronu. Lékaři se proto domnívají, že za příznaky PMS může právě stav nerovnovážných hormonů. Uvádí se ale také, že svou roli může sehrát také přemíra slaných potravin, alkoholu a kofeinu, a také sedavý způsob života (který se nás, ruku na srdce, týká skoro všech). 

 

Příznaky ve zkratce

Každá jsme jiná, tudíž se liší i naše premenstruační období. Zdroje uvádějí, že se objevuje 10 až 7 dní před začátkem menstruace a pozorujeme ho na základě nejen emočních, ale i fyzických změn, nejčastěji:

  • výkyvy nálad a emocionálními výbuchy,
  • sníženou koncentrací, 
  • touhou po samotě, 
  • nezvladatelnými chutěmi, 
  • únavou,
  • tlakem v prsou, 
  • zvýšeným výskytem akné, 
  • změnou pohybu střev – zácpou nebo průjmem. 

 

Co pomáhá na PMS? 

Teď ale k jádru pudla. Jaké kroky podniknout, aby se nám skutečně ulevilo? Základem zdraví je vždycky vyvážená strava a pravidelný pohyb. V první řadě proto posuďte, zda se v těchto dvou ohledech můžete nějak zlepšit. Alfou a omegou pohodového života je také práce se stresem. Obrat k lepšímu je však vždy otázkou trpělivosti, tréninku a souběhu kvalit různých rovin života. Někde se ale začít musí. Pokud chcete poměrně rychlé výsledky, pak dlouhodobě: 

  • Zlepšete zdraví svých střev

Výzkum zdraví střev zažívá v posledních letech boom. Všechny poznatky dochází k výsledku, že zdraví střev ovlivňuje zdraví celého těla. V kontextu PMS se střevní mikrobiom podílí na nadýmání, ale i na migréně a špatné náladě. Pokud vás PMS trápí, rozhodně se na svůj střevní mikrobiom zaměřte.

ZAJÍMAVOST: Banány snižují nadýmání. Obsahují totiž hodně draslíku (nedostatek může vyvolávat křeče) a vitamín B6, který pomáhá se zadržováním vody a plynatostí. Zařaďte do svého jídelníčku jeden banán denně a sledujte rozdíl. 

Ideální je do svého jídelníčku zařadit fermentované potraviny (např. kysané zelí, kimchi nebo kefír) a na každodenní bázi si dodávejte kvalitní probiotika

Smidge probiotika - GOODIE

SMIDGE - PROBIOTIKA 13 KMENŮ 60 KS

Prémiová kvalita a účinnost, kterou pocítíte. I proto jsou tak často vyprodané… 

 

Přečtěte si naše články o zdraví střev:

 

  • Odpusťte si kávu, rafinovaný cukr a další nezdravosti 

Začít u jídelníčku a pozorovat, po čem je nám dobře, je kolikrát takřka nemožné, byť je to to nejdůležitější. S příznaky PMS jsou každopádně spojeny potraviny obsahující cukr, sůl a lepek či mléčné výrobky. Konkrétně kofein je stimulant, který přispívá ke kolísání nálady a chuti na cukr. Pijte proto raději hodně vody a místo kávy volte třeba čekankový nápoj, neobvyklé, ale chutné maccacino, nebo kvalitní ovocné a bylinné čaje

GOODIE - Macaccino

MACACCINO 120 G

Podporuje hormonální zdraví, výkon a sexualitu, a přitom potěší svou chutí po kokosovém nektaru a bourbonské vanilce. 

 

DŮLEŽITÁ INFORMACE: Velmi žádoucí jsou potraviny s vysokým obsahem vlákniny, které umí z těla vyprovodit přebytečný estrogen. V tomto období si proto více než jindy dopřávejte luštěniny, quinou a samozřejmě zeleninu. 

  • Sáhněte po doplňcích stravy

Mít dostatek vitamínů a minerálů je základem pro zdravý menstruační cyklus. Na příznaky PMS má blahodárný vliv především pak také vápník a hořčík tlumí křeče, ale také snižují nadýmání a mají pozitivní vliv na únavu a změnu nálad. Bonusem navíc je i to, že snižují citlivost prsou a problémy se spánkem

liposomoalni vitamin d3 K2 magnesium kapsle

LIPOZOMÁLNÍ VITAMIN D3 + K2 + MAGNESIUM 30 KS

Horčík se správně nevstřebává bez vitamínu D3 a K2 se zase stará o to, aby se vápník dostal tam, kde ho organismus potřebuje. 

  

  • Vyberte si ty správné bylinné přípravky

Pro zvládání PMS se doporučuje kdeco, nám se však nejvíce osvědčily přípravky s protizánětlivými a protikřečovými vlastnostmi. Nedáme dopustit třeba na kurkumu (věděli jste, že patří mezi rostliny zázvorovité?) a z ní nejůčinější látku, kurkumin, jehož vlastnosti jsou skutečně uzdravující (mnoho lékařů ho doporučuje např. i na endometriózu). 

A pokud se ve všech bylinkách ztrácíme, ale i tak chceme svému ženskému zdraví udělat dobře, stačí každý den popíjet nějakou dobře zvolenou bylinnou směs v podobě čaje – třeba ten náš, ženský denní čaj, který obsahuje symbiotickou a důkladně promyšlenou kombinaci ručně sbíraných šípků, kopřiv, hluchavky. heřmánku, dobřemyslu a ibišku. 

GOODIE - Přírodní bylinný čaj pro ženy

WOMEN’S BALANCE - DENNÍ ČAJ 50 G

Čaj pro každodenní osvěžení, který komplexně harmonizuje cyklus, zajišťuje pohodlí a stará se také o krásnou pleť. 

 

  • Dejte si čokoládu – hořkou!

Hořká čokoláda je svým ozdravujícím efektem pověstná. Kvalitní čokoláda je bohatá na kakao a je plná antioxidantů, díky kterým pomáhá přirozeně zvýšit hladinu energie (bez kofeinové nervozity). Vědci se domnívají, že je zvláště dobrá pro zmírnění nepohodlí právě při PMS, protože obsahuje velké množství hořčíku, který pomáhá předcházet svalovým křečím. Kromě něj ale obsahuje i železo, jež se stará o uspokojivou hladinu energie a pomáhá zvyšovat hladinu serotoninu (známého také jako hormon dobré nálady). 
GOODIE - Hořká čokoláda

ČOKOLÁDA - HOŘKÁ 70 %

Stačí malé kousnutí a vaše duše i tělo zaplesá. 

Co vy a PMS? Máte nějaké osvědčené tipy? Nechte nám komentář, vaše zkušenosti mohou pomoci dalším ženám! 

PS: Skvěle se budete cítit také díky pravidelnému pohybu, např. v podobě jógy, která umí být nádherně ženská. V době akutních potíží zkuste pozici Janu Sirsasana. Dejte si 5 minut na každé straně a bude po napětí. 


GOODIE - blog - poloha Janusirsasany

Uvolněná poloha Janusirsasany –  v sedu je jedna noha natažená s prsty směřujícími vzhůru. Druhá noha je ohnutá s kolenem směřujícím pryč od natažené nohy (její chodidlo směřuje k rozkroku). Trup se položí přes nataženou nohu. Úžasně uvolní za krátkou chvíli! 



Autor článku: Lída Dubinská 

 

Zdroje:




Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení