ZPÁTKY DO FORMY NEJEN PO VÁNOCÍCH

Svátky klidu, míru a pohody jsou za námi a po období plného jídla a posedávání u televize je na řadě režim, do kterého nemusí být úplně jednoduché se zpět dostat. Máme pro vás 7 pilířů a základních předpokladů k udržení pevného zdraví a krásné postavy.

 

Vše začíná v hlavě! A proto pokud jste o svátcích hřešili, rozhodně si to nevyčítejte, nenasazujte drastické diety či očisty a nenastavujte si laťku příliš vysoko, mohl by to být důvod k neúspěchu. 

 

VYVÁŽENÁ STRAVA

Základní předpoklad pro dosažení a udržení psychického i fyzického zdraví je kvalitní a vyvážená strava. Nastavte si základní pravidla ve stravování, která jste schopni dlouhodobě dodržovat. Metod a přístupů pro sestavení jídelníčku je mnoho. Obecně však platí, že denní příjem energie by z 50 % měly tvořit sacharidy, z 30 % bílkoviny a z 20 % kvalitní tuky. Toto obecně nastavené pravidlo nelze aplikovat individuálně. V závislosti na preferencích, cílech i znalostech vlastního těla by měl každý aspoň tušit kde se hranice nastavení poměrů makroživin nachází a podle toho se řídit.

 

KONEC S PŘEJÍDÁNÍM

Při nadbytečném příjmu má tělo tendenci si ukládat přebytečnou energii do tukových zásob. Výsledkem jsou kila navíc, kterých není snadné se zbavit. Pokud se jedná o jednorázové “přejídání” je klíčové nic si nevyčítat a vrátit se zpět k normálnímu stravovacímu režimu. Energetická bilance by měla být dlouhodobě vyrovnaná tzn. energetický příjem (jídlo) = energetický výdej (pohyb).

V jídelníčku by měla být zastoupena zelenina, která o vánocích v jídelníčku chybí, ovoce a kvalitní tuky ve formě ořechů a semínek. Nebojte se experimentovat s kořením. Chilli či kurkuma zlepšují trávení a pomáhají urychlovat metabolismus, skořice pomáhá odbourávat chutě na sladké.

 

SPRÁVNÝ VÝBĚR KVALITNÍCH POTRAVIN

Kvalita zdroje energie makroživin zařazené do jídelníčku, dříve nebo později ovlivní celkový vzhled i zdraví. Důležité je vybírat z opravdových průmyslově nezpracovaných potravin, které tělu doplní potřebné mikroživiny. Vyhněte se prázdným kaloriím (bílý řepný cukr), které navodí krátkodobý pocit sytosti, ale z dlouhodobého hlediska vedou k nárůstu hmotnosti a vývoji nemocí. Pokud si rádi dopřáváte sladké, dejte přednost přírodním sladilům. Při výběru dávejte přednost opravdovým sezonním a lokálním potravinám. Neváhejte se inspirovat při přípravě jídel v sekci recepty nebo na našem instagramu @goodierecepty

 

PITNÝ REŽIM

Pitný režim a jeho dodržování je nezbytnou součástí zdravého životního stylu. Denně bychom měli vypít alespoň 2–3 l tekutin ve formě vody nebo neslazených čajů a to v závislosti na způsobu života, podmínkách, zdravotním stavu atd. Vyhněte se obloukem přeslazeným šťávám a ostatním nápojům.

 

OPTIMÁLNÍ POHYB

Zařaďte pohyb mezi každodenní činnosti a snažte se pravidelně cvičit. Vyberte si aktivitu, která vám nejvíce vyhovuje a udělejte si plán. Tělo je přizpůsobené k pohybu a jeho nedostatek mu škodí. Omezte jízdu autem a choďte raději pěšky, dejte přednost schodům, nepoužívejte výtahy, choďte na eskalátorech, protahujte se kdykoliv během dne a občas si zajděte na takové cvičení, které vás bude bavit.

 

KVALITNÍ SPÁNEK

Pro správné fungování organismu a jeho metabolismu je důležité pravidelně spát, a to cca 6–8 h denně. Z dlouhodobého hlediska může totiž při nedodržování pravidelného spánku docházet k ukládání tuku jakožto obranný mechanismus organismu. Kvalita je stejně tak důležitá jako pravidelnost. Aspoň hodinu před spánkem vypněte všechna zařízení (telefon, tablet, TV) a věnujte chvilku času před spaní krátké meditaci, četbě či jakékoliv jiné duševní hygieně.

Věděli jste že?

Kvalita spánku se dá ovlivnit přírodními doplňky stravy. Jedním z nejúčinnějších doplňků stravy, který podporuje zdravý spánek jsou CBD kapky. Stačí pár kapek pod jazyk a váš spánek bude mnohem výživnější.

 

FUNKČNÍ SUPERPOTRAVINY

V dnešní době nabírají superpotraviny právem na popularitě. Jedná se o potraviny, které mají úžasné schopnosti a pozitivní účinky na psychické i fyzické zdraví. Dokáží harmonizovat, detoxikovat, podporovat hubnutí a dodávají tělu živiny. Dostupných je jich opravdu spoustu a záleží jen na vás, kterou si vyberete. Na podporu hubnutí je velmi vhodná mořská řasa chlorella, která v kombinaci se spirulinou, mladým ječmenem a pšenicí tvoří skvělé kombo pro celkovou očistu organismu.

 

Pravidlo 21 dní

Pokud plánujete v životě udělat nějakou změnu, zkuste se řídit pravidlem 21 dní. Začněte pomalu a pozvolna například zařazením Green Power Supermixu do jídelníčku. Každé ráno nechte prášek rozpustit ve vodě a dejte si sklenici tohoto výživného nápoje. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.



Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení