Zima obdobím tmy: Čím podpořit tělo, když postrádá sluneční svit?

Zima obdobím tmy: Čím podpořit tělo, když postrádá sluneční svit?

Zima je temným obdobím, kdy je denní světlo jen zhruba kolem osmi hodin a navíc s absolutním nedostatkem samotného slunečního svitu. Aniž bychom si to uvědomovali, tyto aspekty mají značný vliv na lidské zdraví, konkrétně hlavně z pohledu neprobíhající produkce vitamínu D, hormonální (ne)rovnováhy a značné únavy, která je spojená zejména s nekvalitním spánkem. Přečtěte si, jak krátké dny ovlivňují zdraví a jakými doplňky stravy tělo podpořit a negativní vlivy zvrátit.


Co stojí za častou únavou a jak se s ní vypořádat?

Co stojí za častou únavou a jak se s ní vypořádat?

Únava je poměrně rozšířený fenomén dnešní doby. Ruku na srdce, kdo z nás nebyl někdy unavený? Tento stav asi velmi dobře známe všichni, je to zcela přirozená věc. Problém však nastává ve chvíli, kdy je pro nás únava stavem, se kterým se potýkáme denně a ať děláme co děláme, nemůžeme se ho účinně dlouhodobě zbavit. Co za každodenní únavou může stát a jak se s ní efektivně vypořádat? Vše se dozvíte v tomto článku, který pro vás sepsala studentka naturopatie Karolína Tomaides.


Těstoviny, jak je neznáte - Projezte se ke zdraví a štíhlé linii

Těstoviny, jak je neznáte - Projezte se ke zdraví a štíhlé linii

Pryč jsou časy, kdy těstoviny znamenaly kalorickou bombu s nepříliš zajímavým nutričním profilem. Moderní doba je zábavná možnostmi výběru. Klasické pšeničné těstoviny už můžeme nahradit zdravými variantami, které zapadnou do vyváženého jídelníčku. Pokud jste je ještě nevyzkoušeli, garantujeme, že vás osloví! 


Ořechové krémy - Populární delikatesa a zdroj energie

Ořechové krémy - Populární delikatesa a zdroj energie

Pryč je doba, kdy arašídové máslo jedli pouze ve filmech. Pulty obchodů jsou nyní plné jeho alternativ. Neříká se jim už másla, ale krémy – třeba mandlové, kešu, kokosové či pistáciové. Kdo má rád nevšední chutě, ocení nejrůznější mixy. Není divu, že jejich obliba stoupá, jsou totiž nejen chutné, ale když se jí s mírou, také velmi zdravé. 


7 snadných tipů, jak se dobře vyspat

7 snadných tipů, jak se dobře vyspat

Nemusím vás zdlouhavě přesvědčovat, proč je dostatečně dlouhý a kvalitní spánek důležitý. Jeho nedostatek negativně ovlivňuje fyzický i mentální výkon, hladiny hormonů a je spojován s přibíráním na váze u dětí i dospělých. A platí to i naopak: dobrá kvalita spánku vám může pomoci hubnout, nabírat svaly nebo být jednoduše fit.


5 tipů, jak vyjádřit lásku nejen na Valentýna

5 tipů, jak vyjádřit lásku nejen na Valentýna

Pojďme společně oslavit lásku! To nejdůležitější, co každý z nás k životu potřebuje. Každý rok 14. den v únoru máme vyhrazený čas připomenout si lásku a strávit čas s milovanými lidmi. My pro vás tentokrát máme 5 krásných tipů, které vám pomohou tento den prožít na 100%.


Milujete sladké? Víme, jak a čím sladit!

Milujete sladké? Víme, jak a čím sladit!

Už odedávna podvědomě náš mozek vyhledává tři chutě: tučnou, slanou a taky… Sladkou. Nejlepší pak je, když jsou v jídle zkombinovány všechny tři chutě najednou. To si pak doslova vrníme blahem. Ať už jste ve výživě nováčci nebo patříte mezi pokročilé, tak zřejmě víte, že přemíra cukru v jídelníčku našemu zdraví zrovna neprospívá. Jak to ale udělat, pokud se sladké chuti nechcete úplně vzdát? A je cukr v jakémkoliv množství skutečně škodlivý? Na tyto a mnohé další otázky vám odpoví dnešní článek.


Klidné a pohodové Vánoce

Klidné a pohodové Vánoce

Vánoce, stejně jako jiné oslavy a svátky nás svádí z naší cesty a přímo vybízejí k uvolnění. Nic proti ničemu. Naopak! Občasné upuštění od každodenní rutiny a stresu je přínosné. Všechno má své následky. Pojďme se společně podívat na to, jak si Vánoce můžeme plnohodnotně užít a nezpůsobit si tak újmu na zdraví nebo na postavě.


Tipy na zdravější (vánoční) pečení

Tipy na zdravější (vánoční) pečení

Taky vám přijde, že ten čas letí čím dál rychleji? Vánoce už jsou zase za dveřmi. Někteří z vás už možná zadělávají na perníkové těsto! A tak jsme si řekli, že si společně připomene pár tipů, jak lze přípravu cukroví a následné trávení trochu odlehčit! 

Další